ارسال انرژی خورشید به اینورتر

دوشنبه 23 اسفند 1400
15:14
مرجان

به دستگاهي گفته مي شود كه به كمك آن مي توان سرعت اینورتر خورشیدی يك موتور AC سه فاز را كنترل كرد اينورترها در ظرفيتهاي مختلف ساخته مي شوند مثلاً براي يك موتور با توان 20 اسب بخار بايد از اينورتر 20 HP استفاده كرد. IGBT ها : که مهمترین قطعه در اینورترها محسوب می شود.که مدلهای مختلفی دارد.برخی از آنها تکی هستند و برخی دیگر به همراه پل دیود پک شده اند. دقت کنید در اینورترها دو ترمینال مثبت باید به هم پل شود در غیر اینصورت در صورت سالم بودن اینورتر - اینورتر - بعد از اعمال برق ورودی اینورتر روشن نخواهد شد.دقت کنید در ابتدای کار وقتی با یک اینورتر خراب مواجه هستید باید اطمینان حاصل کنید که اتصال برد تغذیه و فرمان برقرار باشد.ترمینال مثبت به یکدیگر متصل باشند.در صورت صحیح بودن اتصالات سراغ مدار سوئیچینگ میرویم.در این مرحله باید ولتاژ ترمینال ورودی اینورتر (R S Tیا L1 L2 L3) را بررسی کنیم.در نهایت ولتاژ DC بین ترمینال مثبت و منفی اینورتر را بررسی میکنیم که در صورت سه فاز بودن اینورتر مقدار ان باید بین 530تا 560 ولت باشد.اگر این مقدار درست بود ایراد در قسمت سوئیچینگ است و باید مدار ان با دقت بررسی شود اگر مقدار ولتاژ DC صفر بود باید قسمتهای دیگر را بررسی کنیم.

اگر به این نتیجه رسیدید که اینورتر اسیب دیده و باید باز شود حتما بعد از باز کردن اینورتر در صورت کثیف بودن آن با پاک کننده های مناسب مثل اسپری های شست و شوی برد، برد قدرت و کنترل برد را تمیز کنید. در غیر اینصورت عمر باتری، با توجه به دستورالعملهای تولیدکننده کوتاه خواهد شد. شرکت چینت CHINT ارائه دهنده راه حل های انرژی هوشمند و مشهور در جهان است.محصولات عرضه شده در نمایندگی فروش CHINT چینت با کیفیت هستند.گسترده بودن و متنوع بودن محصولات عرضه شده در نمایندگی چانت نیز مسئله جالبی است.کنتاکتور و اینورتر های ساخته شده توسط شرکت CHINT چینت بسیار با کیفیت بوده و قیمت چانت نسبت به سایر برند ها ارزان تر است.محصولات شرکت چینت به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب و رقابتی و تنوع بسیار زیاد در سراسر دنیا طرفداران خود را پیدا کرده است. محصولات فوق دسته ای از محصولات عرضه شده در نمایندگی فروش شرکت CHINT چینت در سراسر دنیا است. محصولات شرکت چینت شامل اکثر محصولات تابلویی از قبیل اینورتر (اینورتر) و درایو و انواع کلید و فیوز ها و سایر محصولات می شوند.که به معرفی دسته های این محصولات می پردازیم.

شرکت چینت CHINT یک کمپانی چینی تولیدکننده محصولات الکتریکی است. جهت اطلاع از میزان تخفیفات و دریافت پیش فاکتور لطفا با کارشناسان ما در شرکت فانلکو تماس حاصل فرمایید. امکان استفاده از برق تکفاز 220 ولت به جای سه فاز 380 ولت برای راه اندازی موتور سه فاز حداکثر با توان 3HP ( 2.2kw ). در بسياري از كاربردها به هنگام راه اندازي ،موتور ABB جريان بسيار بالايي از شبكه مي كشد و موجب كاهش ولتاژ شبكه و ايجاد صدماتي به تاسيسات برق رساني و ساير دستگاهها مي گردد . كاهش انرژي مصرفي و لذا كاهش هزينه برق، كاهش جريان راه اندازي و در نتيجه طولاني شدن عمر موتور ، امكان تغيير سرعت موتور، امكان تغيير جهت حركت موتور، داشتن حفاظت در برابر اضافه بار، امكان كار موتور در شرايطي كه ولتاژ ورودي متغير است، امكان كنترل از راه دور، ايجاد سرعت بيشتر از سرعت نامي موتور، برنامه ريزي كردن حركت. اينورتر ABB به صورت هوشمند ميزان بار وارده به موتور را تشخيص داده و متناسب با همان بار، به موتور جريان مي دهد و اين جريان در بسياري از مواقع از جريان نامي موتور كمتر است. پل دیود:در اینورتر های تکفاز و سه فاز مدل آن متفاوت است و ممکن است یک قطعه مجزا باشد یا به همراه IGBT پک شده باشد.در اینورترهایی که پل دیود از IGBT مجزا نیست با خراب شدن پل دیود باید کل پک عوض شود و برعکس.

خطای انسانی مثل اتصال برق سه فاز به اینورترهای تکفاز که در این صورت وریستورهایی که در ورودی قرار دارند، شوک الکتریکی وارد شده به اینورتر - اینورتر - را دفع می کنند اما اگر مدت زمان طولانی این ولتاژ بالا به اینورتر اعمال شود قطعا قسمتهای دیگر آسیب میبیند.یا اتصال برق ورودی به خروجی اینورتر که منجر به انفجار IGBT می شود و یا اتصال برق 220 ولت به ترمینال 24 ولت روی مدار فرمان اینورتر.عامل دیگر خرابی اینورتر (اینورتر) عدم نگهداری صحیح است. اگر به طور مثال اینورتر انتخابی ظرفیت و ابعاد کوچکتری نسبت به موتور داشته باشد احتمال آسیب دیدن اینورتر به علت اضافه بار وجود دارد. برای تبدیل جریان dc به ac در فرکانس و ولتاژ دلخواه توسط یک وسیله الکتریکی به نام اینورتر انجام میشود. اینورترها مصرف انرژی در موتورها را کاهش می دهند و به همان نسبت موجب افزایش طول عمر موتور می شوند و همچنین امکان تغییر سرعت را برای موتور فراهم می کند و همچنین در شرایطی که ممکن است در ولتاژ ورودی موتور تغییراتی ایجاد شود در توانایی موتور تغییر ایجاد نمی شود و بسیاری دیگر از فواید و ویژگی ها که توسط اینورتر (اینورتر) برای موتور های الکتریکی ایجاد می شود.

https://arkainverter.ir/%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%b4%db%8c%d8%af%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/


[ بازدید : 761 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به جایی برای نوشتن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]